Tuesday 14 June 2011

Hati - hati dan marilah kita selamatkan maruah Islam.

Selepas selesai posting sebelum ini, google punya google, terjumpa sesuatu dan sebak menular dalam diri. Kenapa? KENAPA mereka buat seperti ini? pasti jawapan akan terbiar tiada yang pasti, Saya tukar soalan, APA yang mesti kita buat dalam menghadapi situasi begini? Biarkan...? Kita patut marah bila orang hina Islam.... maruah agama kita, marah yang bagaimana? Pukul? memberontak? terpulanglah cara yang sesuai dan berhikmah, jangan sampai marah memakan diri. Contoh, berdemonstrasi, akhirnya ditangkap... kan mudarat tu.... Caranya, jangan 'disokong' product itu dan yang penting ambil langkah menjadi orang yang lebih teliti dan HATI-HATI. Cuba lihat gambar dibawah:
Sampai hati, kan terganggu solat ni... Nasib sahabat saya hadiahkan sejadah putih
Ni crocs ori... buaya tutup mulut...


Ni gambar crocs tiruan... jgn beli walau murah....  buaya di nganga dan hina Islam

Tiba - tiba saya terfikir... Patutlah yang ori buayanya tutup mulut.... simpan rahsia yer.... croc tak ori hina Islam. Ialah, kita tak mampu beli yang original tapi teringin nak pakai crocs jugak... so belilah yang sama tapi serupa, tapi rupa-rupanya? Ke dia ada connection.... mmg sengaja wujudkan yang ori mahal supaya semua cenderung beli yang murah dan akhirnya berjaya membuatkan orang Islam meletakkan kalimah Allah di kaki. Saya rasa nak menangis... Mari kita semua bertaubat. Cepat, check buaya-buaya yang terdapat di rumah kita..... jika benar, cepat hapuskan. Ya Allah ampunkan kami atas kelalaian kami.... Semoga perkongsian ini membuatkan kita lebih BERHATI-HATI.
Kalau kita qanaah' tentu lebih tenangkan.... Wallahualam.... 

2 comments:

  1. cgu tahniah satu perkongsian yg amat2 menarik.

    ReplyDelete
  2. Thanks for sharing the info pasal crocs.... ntah kenapa hati nie mmg tak pernah berminat dengan selipar jenis nie... syukurlah Allah beri laluan pada hati...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...