Saturday 11 June 2011

Alhamdulilah.... sudah berusia seminggu....

Usai makan malam bersama keluarga, anak - anak bermain dan seperti biasa, waktu untuk mengisi diri dengan bahan bacaan yang dapat membantu pembangunan diri dan taqwa. Buka laptop untuk menyambung bacaan di dalam laman ILUVISLAM. Sambil membaca, teringat untuk melawat blog perkongsian saya : littlebookhut.blogspot.com ini. MasyaAllah, terkejut melihat hit blog telah mencecah ke angka 325 (ketika menulis posting ini). Alhamdulilah, ucap di dalam hati dan berdoa semoga lebih ramai lagi yang sudi membaca perkongsian saya. Syaitan memang jahat! jujur..... terdetik juga 'bangga', Astaghfirullah..... peliharalah diriku daripada sifat riak dan nifaq'. Perlahan mengingatkan diri. Buat yang membaca, sila ingatkan saya jika saya dilihat tersasar daripada asal niat saya yang ingin menjadikan blog ini perkongsian peribadi yang bersifat 'berguna' bukan suatu yang sia-sia, InsyaAllah.

Buka email untuk melihat ada benda-benda yang penting? Eh... ada inbox berkaitan blog ini.... ada comment 'sulung'.... Lantas dibaca....
Buat pengetahuan pembaca, selepas seminggu blog ini saya hasilkan, inilah comment yang pertama saya terima berkaitan dengan posting saya di dalam blog ini; Pengalaman itu, Priceless (http://littlebookhut.blogspot.com/2011/06/masalah-itu-pengalaman-priceless.html). Bila panggilan cikgu digunakan di dalam komen ini, jujur hati saya terusik..... semoga Allah jadikan pekerjaan ku ini suatu pekerjaan yang baik untuk kehidupanku dan anak-anakku, Amin. Dan saya berdoa semoga lebih ramai lagi yang akan respons kepada posting-posting saya.

Secara keseluruhan; saya bersyukur kepada Allah.... dalam blogging inilah pencapaian saya yang terbaik yang pernah saya hasilkan. Kepada yang membantu saya ucapkan terima kasih, kepada yang membaca saya ucapkan terima kasih dan kepada blog-blog yang menjadi bench marking saya, saya juga ucapkan terima kasih. Secara ultimate, saya panjatkan syukur dan terima kasih kepada Allah atas setiap saat rahmat dan kurniaannya. Tanpa Allah, saya tak mungkin dapat hasilkan perkongsian seperti ini.

Begitu juga kepada Junjungan besar Nabi Muhammad SAW, atas perjuangannya kita semua mendapat hidayah Islam dan hidup di dalam Islam. Marilah kita tegakkan syiar Islam dan teruskan perjuangan Baginda melalui kekuatan dan 'talent' yang Allah berikan kepada kita, InsyaAllah. Semoga kekuatan bersama kita di dalam rahmat dan kasih sayang Allah. AMIN

Sumber: Google Images

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...