Sunday 19 June 2011

Menggalakkan Pengeluaran Susu Ibu

Salam kepada pembaca, kesibukan membuatkan saya lebih banyak berkongsi dengan rakan pembaca menggunakan mana - mana bahan yang saya kira agak berguna untuk santapan jiwa dan minda kita. Baru kesempatan saya isikan masa untuk melihat apa yang baru di STORMREADERS. Alhamdulilah, kini Stormreaders telah menjadi pengedar untuk PRODUK MINSYAM dan saya amat menyokong 100% kerana saya percaya pada pemakanan sunnah ini - Habbatus Sauda.
Posting kali ini, saya ingin berkongsi kepada para pembaca mengenai pengamalan saya terhadap produk habbatus sauda ini ketika saya menyusukan anak - anak saya (kini Alhamdulilah, anak - anak dah berusia 7 dan 3 tahun). Untuk menggalakkan pengeluaran susu, saya mengamalkan petua lama - iaitu makan 'jintan hitam' atau lebih dikenali sebagai habbatus sauda. Ramai yang bertanyakan pada saya, macamana nak masak jintan hitam ni. Saya pun tak pernah masak, tetapi saya makan capsule yang terdapat dipasaran dan ketika itu saya makan produk HPA. Alhamdulilah, berkat keserasian dan yang paling penting kerana IZIN ALLAH, pengeluaran susu bertambah. Kini, stormreaders pula menjadi pengedar bagi produk minsyam - habbatus sauda yang terkenal di syria. Alhamdulilah....
Jadi sebagai alternatif kepada produk - produk moden untuk mengalakkan susu ibu di pasaran, saya ingin mencadangkan kepada pengguna supaya mencuba habbatus sauda ini. Tiada alasan spesifik, tetapi saya lebih suka mengingatkan kita semua untuk merebut peluang mencontohi SUNNAH RASULULLAH. Sebagai seorang pengikut baginda, menjadi suatu kebaikan untuk kita memanjangkan sunnahnya. InsyaAllah.
Kelebihannya; berkat sunnah Rasulullah, InsyaAllah pengeluaran susu akan bertambah, dapat diberikan kepada anak yang tersayang, dengan harapan anak - anak menjadi anak yang soleh dan solehah, InsyaAllah. Selamat mencuba....


Biji Habbatus Sauda

Di bawah ini sedikit perkongsian kajian daripada ILMUWAN - ILMUWAN ISLAM, bacalah untuk melihat betapa berkualitinya makanan sunnah ini:

Ibnu Sina di dalam bukunya Canon of Medicine menyatakan Habbatus Sauda ...... merangsang tenaga dan membantu pemulihan kepenatan dan semangat.
Ibnu Qayyim di dalam bukunya Medicine of the Prophet menyatakan Habbatus Sauda berupaya memulihkan penyakit-penyakit seperti batuk, bronchitits, masalah perut, kecacingan, masalah kulit seperti jerawat, sakit senggugut dan haid yang lain, menambah susu badan, menambah pengaliran air liur dan sebagainya.
Dr Ahmad Elkadi pula membuat kajian dan mendapati Habbatus Sauda mempertingkatkan daya tahan sakit (immune system).
Antara bahan-bahan kandungan Habbatus Sauda ialah Fixed Oil (saturated dan unsaturated), Minyak-minyak Asas (sterol, thymohydroquinone, carvone, limonine, cymene), Alkaloids, Saponin dan Asid Amino.
Dalam kitab Al Tibb An-Nabawi (Pengobatan Cara Nabi) yang ditulis Ibnu Qayyim Al-Jauziyyah, HabbasSauda dikenal juga sebagai Al Habbah Al Barokah. Dalam kitab tersebut disebutkan bahwa HabbasSauda dapat mengobati 50 macam penyakit tanpa efek. Suatu ulasan ilmu kedokteran menampilkan bahwa kandungan HabbasSauda antara lain:
  • Antiinflamasi, mengobati perih/radang tenggorokan.
  • Antiarthritis, mengobati reumatik.
  • Analgesik, mengobati sakit gigi dan sakit kepala (migrain).
  • Aktivitas hormon, mengatur haid dan meningkatkan aliran susu.
  • Antiseptik, mengobati bau mulut.
  • Antivirus, mengobati demam dan flu.
  • Dermatologi, mengobati jerawat dan eksim.
  • Urinary tract, mengobati saluran kemih dan batu ginjal.
  • Sistem kekebalan, meningkatkan daya tahan tubuh untuk menangkal penyakit.
  • Gastrointestinal tract, mengobati mabuk, diare, kejang konstipasi, dan empedu.
  • Sistem sirkulasi, meningkatkan kinerja jantung.
  • Nematocidal, mengobati cacing pita.
  • Respiratory tract, mengobati sesak nafas (asma).

Untuk membeli atau sebarang pertanyaan, boleh email kepada saya azila79aziz@gmail.com
Untuk mendapat manfaat, saya cadangkan untuk pembeli menjadi ahli stormreaders untuk mendapat manfaat daripada pembelian produk minsyam ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...