Saturday 29 October 2011

Calling for TELEKUNG

1. Kami sedang kumpulkan telekung yg terpakai atau baru, siapa sudi utk sumbangkan PM saya yer.....
2. Telekung itu kami akan gunakan utk buat 'ganti' telekung wakaf di masjid, surau, shopping complex, RnR dan mana2 yg patut... Sebab, jika kami ambil telekung wakaf utk dibawa balik cuci, tentu wakaf akan kurang bekalan atau tiada bekalan, jadi, telekung yg disumbangkan kami guna utk ganti wakaf sementara.
3. Telekung wakaf, kami bawa balik dan cuci.... dan siap cuci kami letakkan semula telekung wakaf dan kumpul semula telekung 'ganti' utk dicuci pula dan diletakkan di tempat wakaf lain pula.
4. Begitulah seterusnya..... selama ni kami hanya usahakan dgn 5 telekung jer, jadi hanya dapat 1 tempat utk dicucikan. Alhamdulilah, selepas seminggu, kami dpt usahakan utk buat 3 tempat serentak..... satu perkembangan.
5. Telekung - telekung yang disumbangkan ke Telekung Project kami tanda dgn butang berbentuk bunga, jadi senang utk dikenalpasti supaya tidak terambil yg bukan hak.....
6. Niat kami cuma utk menyediakan keperluan wakaf yang lebih selesa.... saya dapat bayangkan perasaan solat dgn telekung yang berbau, kotor, dan lembap..... tidak selesakan, mengganggu kusyuk. Semoga bantuan kecil kami ini diberkati Allah.....
7. Jadi, kepada yang berminat untuk menyertai project ini, buat fasa ini hanya perlu sumbangkan telekung yang masih elok terpakai atau baru. InsyaAllah, kami akan rangkakan strategi yang lebih baik utk melibatkan lebih ramai. Buat masa ini, inilah yg kami termampu.
8. Harapan dan doa semoga ramai yg memberikan sokongan terhadap project ini yer, InsyaAllah, Amin....

2 comments:

  1. saya tahu pasal projk telekung ni melalui NONA..tahniah!

    ReplyDelete
  2. saya pernah nampak your tag the telekung project kt surau pasaraya sogo :) semoga usaha kalina diberkatiNYA.amin

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...