Saturday 29 October 2011

Telekung Kanak - Kanak

Sumber; mawi--bule.deviantart.com, google images
Assalamualaikum wbt dan salam di pagi Sabtu buat semua para pembaca dan sahabat - sahabat Telekung Project. Bersyukur, mata ini masih boleh dibuka lagi, nafas masih beralun bernyawa. Terimakasih Allah atas nikmat kehidupan satu hari lagi. Buat Rasulullah yang dicintai, selawat dan salam 'Assalamualaika Ya Rasulullah.....' semoga suatu hari nanti kami dapat menemui mu Ya Habib Allah..... tidak lupa kepada keluarga dan sahabat baginda yang setia berjuang bersama baginda di dalam detik kehidupan mereka, Ya Allah, rahmatilah mereka, Amin....
InsyaAllah, sudah hari sabtu, dan hari ini Telekung Project ingin berkongsi maklumat dan pendapat yang telah diutarakan oleh sahabat - sahabat yang memberi respon kepada projek ini. Berkenaan telekung wakaf untuk kanak-kanak. Memang betul di kebanyakan wakaf tidak menyediakan telekung untuk kanak - kanak. Sering juga diri melihat, ramai kanak - kanak hanya duduk di tepi dinding bermain PSP, ipad dsb. Paling tidak anak - anak ini ditugaskan oleh si ibu untuk menjaga handbag mereka. Dan jika si anak terleka, anak itu akan dimarahi, simpati kepada keadaan anak - anak sebegitu.
Pelik juga cara keadaan kita menyayangi anak - anak kini. Sayangkan anak, tidak mahu ajak anak bersolat sama dan dibiar leka. Sedangkan Islam itu mengunjurkan untuk mendidik anak bersolat seawal 7 tahun dan dirotan jika tidak mahu bersolat setelah 10 tahun. Penting tanggungjawab solat ini. Jadi, tidaklah diri untuk mengulas panjang, dari mengeluh, diri ingin mengusahakan sesuatu supaya dapat keadaan dibantu dan diberi kesedaran. Oleh itu, untuk fasa seterusnya; Telekung Project akan memulakan untuk mengumpulkan telekung untuk anak - anak supaya dapat diletakkan di wakaf - wakaf yang memerlukan. Kepada yang berminat boleh email kepada diri di azila79aziz@gmail.com atau layari http://www.facebook.com/#!/TheTelekungProject untuk berinteraksi secara FB. Sekian untuk posting hari ini..... Salam Ukhwah semua..... Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...